Tässä toimintaohjeessa kuvataan kuinka toimia tilanteessa, jossa naapuri, hänen vieraansa tai kiinteistön ulkopuoliset henkilöt aiheuttavat häiriötä. Ohjeesta selviää lisäksi kuinka häiriöilmoituksen käsittely etenee JNP Asunnoilla. Jokainen häiriö käsitellään kuitenkin aina omana tapauksenaa, minkä vuoksi vuokranantajan toimet häiriö selvittämisessä ja mahdollisissa toimenpiteissä voivat erota kaaviossa esitetyistä.
Mikäli häiriö on toistuvaa tai vakavaa, on tällöin tärkeää tehdä häiriöstä kirjallinen ilmoitus vuokranantajalle tämän sivun alaosassa olevalla lomakkeella. Täytäthän lomakkeella kysytyt tiedot mahdollisimman tarkastai, sillä tämä auttaa vuokranantajaa asian selvittämisessä. Muistathan mainita ilmoituksella lisäksi, mikäli paikalle on jouduttu kutsumaan poliisi (pvm ja kellonaika). Vuokranantaja ei saa poliisilta tietoa mahdollisista poliisitehtävistä kiinteistöillä.
Huomioithan, että emme koskaan paljasta häiriön aiheuttajalle ilmoituksen tekijän henkilöllisyyttä.
Vuokranantaja ei luovuta häiriöilmoituksen tekijälle tietoa prosessin kulusta, kuten esimerkiksi mahdollisista vuokranantajan suorittamista toimenpiteistä.
Ilmoitukset käsitellään luottamuksellisesti.